Przed użyciem SPINE ReFORM należy skonsultować się z wykwalifikowanym trenerem fitness lub fizjoterapeutą, zwłaszcza jeśli wcześniej występowały epizody bólowe kręgosłupa lędźwiowego lub piersiowego.

UWAGA: Przeciwwskazaniem do korzystania z produktu są: przebyte urazy kręgosłupa, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, kręgozmyk, uszkodzenia kręgosłupa, nowotwory, sekwestracja krążka międzykręgowego, skolioza.

  • Należy wykorzystywać urządzenie tylko zgodnie z jego przeznaczeniem.
  • Produkt skierowany jest dla osób dorosłych.
  • Należy umieścić go na poziomej i płaskiej powierzchni antypoślizgowej.
    Aby zabezpieczyć powierzchnię podłogi można położyć SPINE ReFORM na macie fitness lub dywanie.
  • Ćwiczenia należy wykonywać będąc ubranym w wygodną odzież sportową. Jeśli wypustki masujące SPINE ReFORM powodują dyskomfort, można założyć dodatkowo bluzę.
  • Proszę zapoznać się z ilustracjami ćwiczeń ze SPINE ReFORM i wykonywać je dokładnie tak jak opisuje to instrukcja.
  • Należy przestrzegać zaleceń dotyczących wykorzystania czasu i ustawień SPINE ReFORM.
  • Maksymalna waga użytkownika to 110kg.

Wybierz swoje ustawienie SPINE ReFORM

Wykonuj ćwiczenie przez pięć minut na każdą sesję w odpowiedniej pozycji. Zalecane są dwie sesje dziennie (maksymalnie trzy).

Jeśli okaże się, że podczas wykonywania ćwiczenia zaczniesz odczuwać dyskomfort lub ból – natychmiast przerwij trening.

Jeśli odczuwasz dyskomfort na początku ćwiczeń powinieneś zmniejszyć poziom wysokości łuku. Po jego zmniejszeniu ucisk w plecach powinien ustąpić.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do użytkowania SPINE ReFORM, prosimy o zaprzestanie korzystania z produktu i skontaktowanie się z trenerem fitness, fizjoterapeutą lub lekarzem.

  • Korzystanie z produktu powinno rozpocząć się od pierwszego poziomu wysokości łuku niezależnie od kondycji fizycznej.
  • Aby poprawić elastyczność kręgosłupa i postawę można spróbować zwiększyć wysokość łuku przy zastosowaniu poziomu 2 i 3 (choć nie jest to konieczne). 
  • Ustawienie wysokości łuku na poziomie 3 jest przeznaczone dla zaawansowanych użytkowników.
  • SPINE ReFORM można wykorzystywać również w celach relaksacyjnych. Ustaw przyrząd na pierwszym poziomie wysokości łuku, weź delikatnie głęboki wdech nosem, następnie wydech ustami. 
  • Zawsze używaj przyrządu wąskim końcem w kierunku głowy oraz szerokim końcem skierowanym w stronę podstawy kręgosłupa, dokładnie na obszarze kręgosłupa lędźwiowego.

Instrukcja użytkowania

Usiądź tyłem na łuku. Powoli połóż się na SPINE ReFORM.

WKAZÓWKA: Możesz umieścić poduszkę pod głową dla większego komfortu.

ROZCIĄGANIE KRĘGOSŁUPA LĘDŹWIOWEGO

Delikatne rozciąganie - Sugerowany poziom wysokości łuku: 1

Połóż się na SPINE ReFORM z ugiętymi kolanami, ramiona ułóż wzdłuż tułowia. Pozycja przeznaczona dla funkcji relaksacyjnej, należy oddychać normalnie.
Pozycja delikatne rozciąga kręgosłup. Należy traktować ją jako pozycję początkową.
Ćwiczenie można wykonywać z poduszką pod głową, lub bez.

Umiarkowane rozciąganie - Sugerowany poziom wysokości łuku: 2

Połóż się na SPINE ReFORM z ugiętymi kolanami, ramiona ułóż nad głową. Staraj się aby kończyny górne były ułożone jak najbliżej podłoża.
Ćwiczenie można wykonywać z poduszką pod głową lub bez.

Maksymalne rozciąganie - Sugerowany poziom wysokości łuku: 3

Połóż się na SPINE ReFORM z wyprostowanymi nogami, ramiona ułóż nad głową. Staraj się aby kończyny górne były ułożone jak najbliżej podłoża.

Pozycje dodatkowe:

Rozciąganie ramion - Sugerowany poziom wysokości łuku: 2

Ułóż SPINE ReFORM na wysokości odcinka piersiowego kręgosłupa z ugiętymi kolanami, ramiona ułóż w odwiedzeniu.

Rozciąganie odcinka piersiowego - Sugerowany poziom wysokości łuku: 2

Ułóż SPINE ReFORM na wysokości odcinka piersiowego kręgosłupa z ugiętymi kolanami, ramiona ułóż wzdłuż ciała.

A na koniec ...

Po zakończeniu rozciągania, obróć się na bok i usiądź na 30 sekund przed wstaniem.

Używaj SPINE ReFORM tylko 5 minut dziennie aby w znaczący sposób usprawnić swój kręgosłup i poprawić jakość swojego życia!